Vanochtend werd ik wakker en wist ik meteen welke vraag ik jou wou stellen.

De vraag: Hoe vaak sta jij even stil?

Hoe ik bij deze vraag kom, wil ik heel graag met je delen.

Zoals je waarschijnlijk weet, ben ik zwanger.
Op 13 maart kwam ik erachter (waren 5,5 jaar bezig en had t nu ff los gelaten, omdat mijn crohn onrustig was) en het was een totale verrassing (maar mega welkom!!!).

Op dat moment was het mega druk in mijn bedrijf, maar de corona crisis werd in Nederland toch echt wel een probleem en het leek net dat op het moment dat ik die positieve test in mijn handen had, de kwaaltjes ook ineens dachten van yes…Wij kunnen aan de slag.

Paar klanten schoten meteen in de stress, omdat al hun afspraken werden gecanceld. En ik dacht hoe ga ik deze periode doorkomen. Hoe blijf ik mijn omzet vasthouden ook al komt er waarschijnlijk minder werk binnen en voel ik mezelf niet 100%.

Ik stond erbij stil dat ik mijn bedrijf anders moest gaan inrichten. Slimmer gaan werken. Niet alleen voor klanten alles goed inrichten, maar ook kritisch naar mijn eigen business kijken.

En dit wou ik niet alleen doen en stapte in het coachtraject van Tineke Zwart. Slim om dat te doen in mijn beroerde 1e trimester? Achteraf niet, maar hé..Ik heb nu nog 4 maanden waar ik kan gaan knallen met Tineke en ik voel me nu wel goed.

Ik neem normaal mijn klanten mee op reis, maar nu neemt Tineke mij mee op reis. En geloof me het is heerlijk. Ik ben aan de slag gegaan met mijn eigen funnel, maar ook nieuwe diensten aan het creëren. Om voor mezelf mijn droom bedrijf te creëren. Kijk, ik hou van werken en maakte voorheen met veel liefde 70 uur per week. Maar ik merk dat ik ben gegroeid en weet dat het ook anders kan. Dus meer online trainingen en minder uurtje-factuurtje. Klinkt nu al heerlijk!

Net mijn planning voor deze week gemaakt en deze week ga ik aan de slag met mijn nieuwe online training: Trek consistent klanten en omzet aan met een online klantreis. Een laagdrempelige kennismaking met de online klantreis. 

Daarnaast start 22 juni het online programma ‘Online Impact Academy’ voor alle ondernemers die succesvol willen starten met het inzetten van de online klantreis voor hun business waarbij ze alles van a tot z leren.

Maar terug naar mijn vraag. Vaak sta je stil aan het einde van het jaar. Dan blik je terug en kijk je vooruit. Maar ik nodig je uit om dit vaker te doen. Stap eerder op de rem voordat je ongelukkig word. Pak die helikopter view en krijg kritisch naar je business.

Wat maakt jou echt gelukkig in jouw bedrijf?
Waar krijg je energie van?
Van welke klanten word je gelukkig?
Klopt jouw aanbod nog?

Ga jij deze week een moment inplannen om eens goed naar je bedrijf te kijken? Wat wil je anders en kan je op korte termijn realiseren?

We gebruiken cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse.

Cookie settings

Below you can choose which kind of cookies you allow on this website. Click on the "Save cookie settings" button to apply your choice.

NoodzakelijkNoodzakelijke cookies helpen een website bruikbaarder te maken, door basisfuncties als paginanavigatie en toegang tot beveiligde gedeelten van de website mogelijk te maken. Zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

AnalyticalOur website uses analytical cookies to make it possible to analyze our website and optimize for the purpose of a.o. the usability.

Social mediaOur website places social media cookies to show you 3rd party content like YouTube and FaceBook. These cookies may track your personal data.