E-mailmarketing is iets magisch. Je staat in direct contact met je ideale klant en daar kan je heel effectief gebruik van maken. Maar het is wel belangrijk dat je je ideale klant mega goed kent. Zodat je echt kunt inspelen op hun behoefte. En ja, jouw behoefte is dat programma / traject / product verkopen zodat je jouw ideale klant verder kunt helpen (en je hypotheek kunt betalen;)) Dus draai het om? Waarvoor is deze dienst iets voor jouw ideale klant? Wat zijn de resultaten? En is deze persoon nu wel op de juiste plek om dat aanbod te krijgen? 

Maar schrijf jij wel naar de behoefte van je ideale klant?

Of schrijf je naar je eigen behoefte? Wat ik daarmee bedoel is of je bij het schrijven van bijvoorbeeld je nieuwsbrief of salesmail intuned op je ideale klant. Dat je met de intentie schrijft van hoe kan ik jou vandaag helpen? Hoe kan ik ervoor zorgen dat jouw probleem vandaag een klein beetje wordt opgelost.

Dit is misschien ook een probleem bij jou. Dat je niet weet wat je moet schrijven, je kijkt dan naar je doelen en denkt alleen van oke, ik wil mijn workshop volkrijgen. Maar zitten de mensen op jouw mailinglijst daar wel op te wachten? Waar hebben zij behoefte aan? Misschien willen ze eerst live aan je “proeven”. Organiseer dan beter eerst een webinar. Een webinar waar je heel veel waarde gaat geven en jouw ideale klant echt op zit te wachten. En als je dan aan het einde van het webinar je workshop promoot, is de kans veel groter dat ze instappen.

Maar hoe kom ik dan achter die behoefte?

En daarvoor ga je funnels inzetten. Want door de funnels nemen ze een bepaalde route en dan weet je waar ze op dat moment behoefte aan hebben. Bijvoorbeeld: Sarah vraagt bij mij mijn Salesfunnel Basic Handboek aan. Ze weet nu wat een funnel is. Haar behoefte vraag is dan niet meer ‘Wat is een funnel?’, maar meer naar past een funnel wel bij mijn business? Als ik haar dan eerst heel veel gratis info geef en dan een product aanbied wat bij die vraag past, is het voor haar heel logisch en zal ze sneller instappen.

Weet jij wat de behoeftes van jouw ideale klant zijn?

Hoe je deze persoon verder kan helpen? Waardevolle informatie kan geven zodat hun probleem weer een klein stukje wordt opgelost?