Wist je dat je bij het bouwen van een funnel je altijd je einddoel in de gaten moet houden. Wat wil je bereiken met je funnel? Je expert status vergroten? Deelnemers voor je programma? Of dat mensen je gewoon leren kennen? Het is heel erg belangrijk om je doel vast te stellen voordat je aan het uittekenen van je funnel begin. En koppel er ook een datum en aantal aan.

Dus als je bijvoorbeeld naar mijn business kijkt, dan wil ik 8 april starten met de Salesfunnel School en ik wil dat er dan 25 deelnemers mee doen. Nu is mijn doel heel specifiek en vanuit daar kan ik gaan werken. Hoeveel deelnemers komen er dan via mijn weggever? Hoeveel vanuit mijn webinars en hoeveel vanuit mijn challenge.

Stel ik wil ze allemaal uit mijn challenge halen. Dan gaan de meeste door mijn webinar funnel. Deze start, nadat de afsluitende webinar is geweest. Daarbij maak ik onderscheid tussen wie was er aanwezig en wie was er niet aanwezig. Hoeveel mensen heb ik live in het webinar nodig om die 25 deelnemers te halen? Hoeveel moeten er dan inschrijven? En hoeveel moeten er dan mee doen met de challenge?

Heel simpel. Stel 10% van mijn webinar deelnemers gaat mee doen. Dan is 25 10% van 250 webinar kijkers. Vaak is maar 40% aanwezig van de inschrijvers. Dus er moeten 625 mensen zich inschrijven voor mijn webinar. En vaak schrijft maar een helft van de deelnemers zich in voor het webinar. Er moeten dus 1250 deelnemers aan mijn challenge mee doen zodat ik mijn doel van 25 deelnemers ga halen.

Deze doelen zijn natuurlijk cijfermatig. Je kan je conversie percentage natuurlijk ook proberen te verhogen.

Voorbeelden hiervan zijn:

  • Telefoongesprekken
  • Webinar vaker geven
  • Q&A webinar geven
  • Mega goede funnel opzetten
  • Op de urgentie zitten

Er zijn dus verschillende manieren om je conversie percentage te verhogen. Maar weet wel! Het conversie percentage is bij ieder bedrag anders. Is 90% van jouw challenge groep nieuw en kennen ze je nog niet goed, dan is het percentage meer tussen de 3 en 5 %. Dus dan heb je er veel meer nodig. En vergeet niet. Als ze nu niet kopen, dan misschien later wel;)

 

Salesfunnel Basic Handboek

Wil jij meer weten over funnels? Vraag dan hieronder mijn Salesfunnel Basic Handboek aan en leer de basis aspecten van een goede funnel. 

We gebruiken cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse.

Cookie settings

Below you can choose which kind of cookies you allow on this website. Click on the "Save cookie settings" button to apply your choice.

NoodzakelijkNoodzakelijke cookies helpen een website bruikbaarder te maken, door basisfuncties als paginanavigatie en toegang tot beveiligde gedeelten van de website mogelijk te maken. Zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

AnalyticalOur website uses analytical cookies to make it possible to analyze our website and optimize for the purpose of a.o. the usability.

Social mediaOur website places social media cookies to show you 3rd party content like YouTube and FaceBook. These cookies may track your personal data.