Laten we beginnen met een quote van Eugene Schwartz.

Hier zie je heel goed dat je tegen je koude traffic heel anders communiceert dan tegen je warme traffic (fans en volgers) en hete traffic (je e-maillijst).

Je koude traffic weet nog helemaal niet dat er een oplossing is voor hun probleem en dat jij ze kan helpen met het oplossen van dat probleem.

Een salespagina is vaak op mensen gericht die al weten wat hun probleem is en die meestal al vooronderzoek hebben gedaan. Daarom is het nooit slim om koud verkeer naar je salespagina te sturen.

Deze mensen moeten nog het besef krijgen dat er een oplossing is voor hun probleem. Ze staan nog aan het begin van hun reis en jij kunt ze daarbij helpen. Het enige wat zij nu nodig hebben heel veel informatie om ze klaar te stomen voor jouw aanbod.

In dit proces moet je heel erg letten op de manier waarom je dingen vertelt en vraagt. Spreek de taal van die klant.

Ik kan bijvoorbeeld vragen ‘Wie wilt er een succesvolle salesfunnel?’. Maar die doelgroep weet nog helemaal niet wat een funnel is. Maar vraag ik “Wie wilt er heel veel geld verdienen door het versturen van e-mails” dan worden ze wel heel erg nieuwsgierig.

De oplossing kan hetzelfde zijn, namelijk het inzetten van funnels, maar dat weten zij nog helemaal niet.

Mijn weggever zou ik dan ook richten op “continue omzet en klanten aantrekken met het versturen van e-mails”. En in deze weggever zou ik dan uitleggen wat een funnel is.

Het warm maken van koud traffic is wel heel lastig en duurt lang. Dus dit proces zou heel goed in een funnel met video’s gegoten kunnen worden.

Het echte sales stuk zou ik pas inzetten van je warme traffic die al weet wat hun probleem is en specifiek op zoek is naar die oplossing.

Je koude traffic inspireren doe je bijvoorbeeld door heel veel te bloggen. En dan het specifiek te hebben over de ontwerpen waar zij op gaan zoeken. In mijn geval dus:
– online training verkopen
– e-mails versturen
– nieuwe klanten vinden

Houdt jij al rekening met koud en warm verkeer? Of heb je na het lezen zoiets van ja..eigenlijk behandel ik mijn koud verkeer helemaal verkeerd en snappen ze niet wat ik doe.

Liefs Lynn

We gebruiken cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse.

Cookie settings

Below you can choose which kind of cookies you allow on this website. Click on the "Save cookie settings" button to apply your choice.

NoodzakelijkNoodzakelijke cookies helpen een website bruikbaarder te maken, door basisfuncties als paginanavigatie en toegang tot beveiligde gedeelten van de website mogelijk te maken. Zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

AnalyticalOur website uses analytical cookies to make it possible to analyze our website and optimize for the purpose of a.o. the usability.

Social mediaOur website places social media cookies to show you 3rd party content like YouTube and FaceBook. These cookies may track your personal data.